آشنایی با خوراکی های مالزی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مالزی برای یافتن خوراکی های خوشمزه ایده آل است و تنوع غذایی این مردم شما ار شگفت زده خواهد کرد، از خوراکی های دریایی تا غذاهای حلال در مالزی انقدر تنوع دارد که باور نخواهید کرد که با ترکیبات مختلف اشپزهای مالایی چه خوراکی های خوشمزه ای را خلق نموده اند. در ادامه با چند غذای عالی مردم مالزی آشنا خواهیم شد.

آشنایی با خوراکی های مالزی

با هر مالزیایی که در خارج زندگی می کند اگر صحبت کنید همه آن ها می گویند که دلتنگ غذاهای کشورشان هستند. خیلی عجیب است که کسی به تور مالزی برود و غذاهای خوشمزه آنجا را امتحان نکند. غذاهای این سرزمین آنقدر خوش رنگ و نگار هستند که مقاومت در برابر آن ها بی فایده میباشد. خوردن غذاهای لذیذ این کشور مثل دیدن آسمان خراش ها در تور کوالالامپور می تواند لذتبخش باشد.

باک کوت ته مالزی

بات کوت ته به معنی چای گوشت با استخوان است اما در این سوپ محبوب هیچ چایی وجود ندارد! برای تهیه این غذا گوشت دنده خوک با قارچ، سیر، توفو و گیاهان معطر ابری ساعت ها می پزد و سپس با رشته یا برنج خورده می شود. این سوپ خوشبو غذای بسیار سنگینی است و معمولا در اواخر شب و روزهای بارانی خورده می شود چون بعضی از گیاهانی که در این سوپ به کار برده می شود دمای بدن را بالا می برند.

سندول (cendol) مالزی

در زیر آفتاب سوزان کوالالامپور دسر سنتی سندول خیلی وسوسه کننده است. سندول ژله سبز رنگی است که از آرد برنج درست شده و با یخ، شکر پالم و لوبیای قرمز ترکیب شده است و معمولا در خیابان های کوالالامپور فروخته می شود (و حتی در رستوران ها هم می توان آن را پیدا کرد). وقتی در گرمای تابستان در خیابان های این شهر هستید این دسر خوشمزه را بخرید و از مزه بینظیر آن لذت ببرید.

روتی کانای مالزی 

روتی کانای غذایی معمول برای صبحانه است. یک نان پهن است که اول آن را پیچانده و بعد آن را می پزند و معمولا با ادویه و یک نوع سس مخصوص خورده می شود. به دلیل استفاده زیادی که از این نان می شود دارای تنوع زیادی است مثلا اگر در داخل همین نان از تخم مرغ استفاده شود به آن روتی تلور می گویند. این نان خیلی محبوب است و در مدل ها و مزه های مختلف درست می شود.

ساتای مالزی

ساتای غذای ساده ای است، تکه های گوشت (مرغ، گاو و بره) را در ادویه های محلی می خوابانند تا حسابی مزه دار شود و بعد آن را بر روی حرارت ملایم کباب می کنند می توانید این گوشت های کباب شده را با سس پر از ادویه میل کنید که در این صورت مزه آن خیلی خوشمزه تر و تند تر می شود. این غذای خوشمزه شما را وسوسه می کند که یک بشقاب دیگر هم سفارش بدهید.

روجاک مالزی

روجاک نوعی سالاد است که معمولا از تخم مرغ آب پز، لوبیا، خمیر سرخ شده، لوبیا، سیب زمینی، خیار، سس بادام زمینی درست می شود. نوع دیگر آن رجاک میوه است که بعضی از مواد اصلی آن با میوه هایی مثل آناناس جایگزین می شود و روی آن را سس مخصوصی که از فلفل و آب لیمو درست شده می ریزند.

آسام پداس مالزی

آسام پداس یک بشقاب ماهی است که مثل بیشتر غذاهای مالزی با برنج خورده می شود. اسم این غذا به معنی ترش و تند می باشد و مزه آن هم دقیقا همین گونه است. مواد اصلی این غذا فلفل خشک، تمبر هندی، موسیر است که معمولا با ماهی خالخالی ترکیب می شوند و مزه بسیار دلچسبی پیدا می کند.

انتشار: 21 اردیبهشت 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 72

به "آشنایی با خوراکی های مالزی" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با خوراکی های مالزی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خوراکی های مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید