جاذبه های گردشگری کوالالامپور در تور مالزی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، امروزه شهرهای مالزی یک به یک در حال توسعه و رشد هستند اما این باعث نشده که رشد سریع کوالالامپور کند شود بلکه توجه بیشتر گردشگران به این شهر هر ساله شاهد تحولاتی در شهر هستیم که این شهر را در سطح ابرشهرهای دنیا قرار داده است، در ادامه میخواهیم از میان جاذبه های بیشمار کوالالامپور چنتا را انتخاب کنیم که شما حتما باید ببینید.

جاذبه های گردشگری کوالالامپور در تور مالزی

کوالالامپور، پایتخت مالزی، شهری با ساکنانی از اقوام مختلفی همچون تامیل‌ها، چینی‌ها، مالایی‌ها و ساکنان بومی است. کوالالامپور که پرجمعیت‌ترین شهر این کشور هم هست، حدود 250 کیلومتر مربع وسعت دارد و امروزه با مناطق حومه خود ترکیب و به قلب تپنده فعالیت و تجارت مالزی تبدیل شده است. این شهر جاذبه‌های دیدنی فراوانی هم دارد. با ما باشید تا جاهای دیدنی کوالالامپور بیشتر آشنا شوید. گردشگری تمرکز اصلیِ در تور کوالالامپور محسوب می‌شود و جاذبه‌های متنوع فراوانی از سنتی تا مدرن پیش چشم بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد تا بنابر سلیقه خود به گشت‌وگذار در آنها بپردازند. معابد و مساجدی که آینه تنوع قومیِ ساکنان این شهر محسوب می‌شوند، برج‌ها و آسمان‌خراش‌های خیره‌کننده مدرن، بازارهای محلی و غذاهای خیابانی، و خلاصه هر آنچه بتوانید تصورش را بکنید، در کوالالامپور پیدا می‌شود.

چه جزو آن دسته از آدم‌هایی باشید که دوست دارند بعدازظهرشان را در پارک سرسبزی قدم بزنند و بستنی بخورند، و چه به خرید در مراکز خرید چندطبقه علاقه دارید، در هر صورت تور کوالالامپور ناامیدتان نمی‌کند و برای هر سن و مطابق هر بودجه‌ای، چیزهایی برای ارائه دارد که در ادامه می‌بینید.

برج‌های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Towers) یکی از نمادین‌ترین جاهای دیدنی کوالالامپور و بلندترین برج‌های دوقلوی دنیا هستند. این برج‌ها سبک و معماری پست‌مدرن دارند، و به‌خاطر اکثریت مسلمانِ مالزی، از طرح‌های اسلامی نیز بی‌بهره نیستند. بازدیدکنندگان برای قدم‌زدن روی پلی که دو برج را به‌هم پیوند می‌دهد صف می‌بندند. از آن بالا می‌توانید مناظر چشم‌نوازی از شهر کوالالامپور را تماشا کنید.

موزه ملی کوالالامپور

موزه ملی (National Museum) که در نزدیکی لیک گاردنز (Lake Gardens) معروف واقع شده، از جاهای دیدنی کوالالامپور است و خود ساختمان هم از حیث معماری تماشایی است. ساختمان این موزه به‌شکل خانه‌ای سنتی طراحی شده و دکورهای مختلفی دارد که ترکیبی از طرح‌های معاصر و سنتی هستند. برای آموختن مطالب فراوان درباره تاریخ و فرهنگ مالزی، و همین‌طور تماشای نسخه‌های بازسازی‌شده‌ای از خانه‌های سنتی مالایی، صحنه‌های عروسی و شکار، حتما سری به موزه ملی بزنید. سازهای محلی و لباس‌های ملی هم در این موزه به‌نمایش گذاشته شده‌اند. در کنار نمایشگاه‌های دائمی، نمایشگاه‌های موقت هم وجود دارند که در ایام مختلف سال و در تالار مرکزی برگزار می‌شوند.

تم‌پارک سانوی لاگون کوالالامپور

تم‌پارک سانوی لاگون (Sunway Lagoon Theme Park) کمی با فاصله از مرکز شهر، در حومه پتالینگ جایا (Petaling Jaya) واقع شده و از سال 1997 تا به امروز، پذیرای تمام اعضای خانواده است. شعار این تم‌پارک بیا حالش رو ببر است و کسانی که آنجا می‌روند نه‌تنها از تم‌پارک، که از پارکی آبی که در همان محل واقع شده و همین‌طور حیات وحش و پارک اکستریمی با وسایل سرگرمی مناسب افراد ماجراجو هم استفاده می‌کنند. این مجتمع دربردارنده وسایل سواری تم‌پارک، بازی‌های تعاملی، استخرهای موج‌سواری و حتی یک باغ‌وحش است. سانوی لاگون برای خوردن غذا و خرید سوغاتی هم امکاناتی دارد.

آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی کوالالامپور

آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی (Aquaria KLCC) نه‌فقط به‌عنوان یک آکواریوم، بلکه در قالب اقیانوسی شیشه‌ای، در اعماق مرکز همایش‌های کوالالامپور (Kuala Lumpur Convention Centre) واقع شده است. آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی بیش از 5500 مترمربع وسعت و یک تونل حدودا 90 متری در مرکزش دارد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد اعماق آن را از جایی تماشا کنند که انگار از سه طرف با آب احاطه شده‌اند. این مرکز تجربه‌ی گشت‌وگذاری از خشکی تا دریا را پیش پای بازدیدکنندگانش قرار می‌دهد و هدفش آگاهی آنها درباره زندگی آبزیان مالزیایی، از رودخانه‌ها و مرداب‌ها گرفته تا اقیانوس بی‌انتهاست. نمایشگاه‌های آموزشی و تعاملی هم وجود دارند که بر اهمیت حفظ حیات‌وحش تأکید می‌کند. آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی بیش از 5000 موجود آبزی را برای تماشای بازدیدکنندگان در خود جای داده و از جاهای دیدنی کوالالامپور است.

بازار مرکزی کوالالامپور

بازار مرکزی (Central Market) در کوالالامپور، که به نام پاسار سنی (Pasar Seni) هم شناخته می‌شود، از محل‌های ثابت بر روی همه نقشه‌های گردشگری مالزی است. بازار مرکزی از دل بازاری دریایی بیرون آمده که سابقا محل فروش میوه، سبزی و گوشت بوده است. امروزه این منطقه شکل مدرنی به خود گرفته و شامل بخش‌های مختلفی برای بازتاب فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم متنوع موجود در مالزی، همچون مالایی، هندی و چینی است که هر کدام محصولات بومی خود همچون صنایع‌دستی و هنری را عرضه می‌کنند. در طبقه بالای این بازار، فود کورتی هست که غذاهای خوشمزه محلی دارد و محوطه جلوی بازار هم برای اجراهای خیابانی و نمایش‌های موزیکالش معروف است.

ایستگاه راه‌آهن کوالالامپور

ایستگاه راه‌آهن کوالالامپور (Kuala Lumpur Railway Station) که جایش را کی‌ال سنترال (KL Sentral) مدرن گرفته، محل موزه راه‌آهن است که درون یکی از نمونه‌های معماری کلاسیک بریتانیایی و همین‌طور آسیایی قرار گرفته است. این ساختمان که امروزه یکی از جاهای دیدنی کوالالامپور است، طی دوران استعمار بریتانیا ساخته و در سال 1886 تکمیل شد. موزه راه‌آهن ترکیبی از سبک‌های اروپایی و آسیایی را به‌نمایش می‌گذارد و ماشین‌های آتش‌نشانی و قطارهای بخار قدیمی را برای بازدید گردشگران در خود جای داده است. مدل‌ها و نسخه‌هایی از قطارها و واگن‌ها هم در این موزه وجود دارند و بازدیدکنندگان می‌توانند در اطراف آنها قدم بزنند و درباره تاریخ لوکوموتیو در مالزی چیزهای زیادی بیاموزند.

هوتانگ کوالالامپور

فود کورت‌های فراوانی در مجتمع‌های خرید کوالالامپور وجود دارند، اما می‌گویند هوتانگ (Hutong) که در مجتمع خرید لات 10 (Lot 10 Mall) واقع شده، یکی از بهترین‌هاست. این فود کورت از فروشندگان خیابانی بومی تشکیل شده که گزینش شده‌اند و از آنها خواسته شده تا غذایشان را در هوتانگ بفروشند؛ به‌همین‌خاطر غذاهای این فود کورت اصیل و خوشمزه هستند، و مهم‌تر آنکه همگی زیر یک سقف جمع شده‌اند تا مجبور نباشید در جست‌وجوی غذاهای مختلف خیابان‌ها را زیرورو کنید. این فود کورت محل فوق‌العاده‌ای برای کسانی است که با غذاهای مالزیایی آشنایی چندانی ندارند؛ آنها می‌توانند همه غذاهای بومی معروف و خوشمزه همچون املت صدف، نودل سرخ‌شده، سوپ نودل، دامپلینگ، کوفته قلقلی و گوشت کبابی را همین‌ جا امتحان کنند.

معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور

معبد سری ماهاماریامان (Sri Mahamariamman Temple) که به قدیمی‌ترین معبد هندو در سرتاسر کوالالامپور معروف است، در قرن نوزدهم ساخته شده و برای کسانی که می‌خواهند بیشتر درباره فرهنگ‌ها و ادیان متنوع موجود در شهر بدانند، بسیار تماشایی است. این معبد به‌راحتی در شهر تشخیص داده می‌شود، چراکه نمایی پرطراوت و رنگارنگ دارد و پر از مجسمه‌های خدایان هندوست که افسانه‌های معروفی را به‌تصویر می‌کشند. این معبد فعال، و محلی برای عبادت تامیل‌های بومی است، اما گردشگران هم می‌توانند در معبد به گشت‌وگذار بپردازند و از تماشای معماری و فضای شگفت‌انگیز آن لذت ببرند.

پارک پرندگان کوالالامپور

پارک پرندگان کوالالامپور (Kuala Lumpur Bird Park) با بیش از 20 هکتار وسعت، خانه 3000 پرنده است. هدف اصلیِ این پارک آشنا کردن بازدیدکنندگان با گونه‌های بومی است، اگرچه برخی پرندگان وارداتی هم در آن نگهداری می‌شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند در یکی از بزرگ‌ترین محل‌های نگهداری پرندگان در دنیا، درباره زندگی گیاهی و جانوری و همین‌طور مراقبت از پرندگان چیزهای فراوانی بیاموزند. این پارک مکان علمی معتبری هم هست و در حوزه‌های مختلفی همچون حفاظت از محیط‌زیست و آموزش فعالیت می‌کند. در این پارک، برنامه‌های پرورشی و مطالعات علمی روی پرندگان در زیستگاه طبیعی‌شان انجام می‌شود.

مرکز بازدید رویال سلانگور کوالالامپور

مرکز بازدید رویال سلانگور (Royal Selangor Visitor Centre) گوهر پنهان و به‌طرز عجیبی کم‌بازدید است! این مرکز ویترینی از تاریخچه، کارخانه و محصولات رویال سلانگور، تولیدکننده محصولات مسوار یا پیوتر، است که از زمان راه‌اندازی در سال 1885 تا به امروز همچنان به تولید مشغول است. تورهای رایگانی در این مرکز وجود دارند که شامل بازدید از یک بخش موزه با نمونه‌هایی اولیه از تولیدات‌شان، عکس‌های تاریخی و حتی لباس‌های کاری هستند که بازدیدکنندگان می‌تواند آنها را بپوشند و از کارخانه درحال کارِ رویال سلانگور هم بازدید کنند. حتی می‌توانید ساخت چند قطعه پیوتر را هم امتحان کنید. فروشگاهی هم وجود دارد که می‌توانید زیورآلات پیوتر را از آنجا بخرید. خلاصه رویال سلانگور کارخانه فعالی است که از جاهای دیدنی کوالالامپور هم به‌حساب می‌آید.

برج کوالالامپور

برج کوالالامپور (Kuala Lumpur Tower) که به مناره کوالالامپور (Menara Kuala Lumpur) هم شهرت دارد، با 335 متر ارتفاع عرشه‌ای تماشایی دارد که از آنجا می‌توانید نمای پانورامای خیره‌کننده‌ای از کل شهر را ببینید. این برج استفاده‌های فراوانی دارد، ازجمله اینکه رویت هلال ماه رمضان از بالای این برج صورت می‌گیرد، و حتی مسابقه سالیانه‌ای برای رسیدن به بالای برج هم برگزار می‌شود تا مردم به رعایت سلامت و تناسب‌اندام تشویق شوند. عرشه بازدید بالاترین نقطه شهر است. ورود به آن برای عموم مردم آزاد بوده و پنجاه‌وچهار ثانیه طول می‌کشد تا با آسانسور به آنجا برسید. حول‌وحوش غروب آفتاب زمان پرطرفداری برای بازدید از این برج است، زیرا مراجعه‌کنندگان می‌توانند غروب آفتاب در پهنه شهر را از آن بالا تماشا کنند.

پارک پروانه‌های کوالالامپور

پارک پروانه‌ها (Kuala Lumpur Butterfly Park) از جاهای دیدنی کوالالامپور است. اگر می‌خواهید روزی رویایی را سپری کنید، سری به این پارک بزنید و از تماشای صدها گونه مختلف پروانه‌های رنگارنگ شگفت‌زده شوید. خود پارک هم شبیه‌به جنگل طراحی شده و مسیرهای پیاده‌روی، دریاچه، مرداب و آلاچیق دارد. با قدم زدن در این پارک علاوه‌بر پروانه‌ها، می‌توان از زندگی گیاهی و جانوری بومی هم دیدن کرد. برنامه‌های آموزشی هم مثل برنامه تولیدمثل و اطلاعاتی از چرخه حیات برگزار می‌شوند. بازدیدکنندگانِ پارک پروانه‌های کوالالامپور می‌توانند کمی از سرعت‌شان در زندگی ماشینی بکاهند و برای ساعتی در این حیات‌وحش بومی به کشف‌وشهود بپردازند.

مسجد جامع کوالالامپور

مسجد جامع (Jamek Mosque) که در اوایل 1900 میلادی ساخته شده، یکی از قدیمی‌ترین مساجد مالزی است که اغلب به‌خاطر سبک معماری مغولی آن و مکانش، موردتوجه گردشگران قرار می‌گیرد، چراکه در محل تلاقی دو رود کلانگ و گومباک واقع شده است. بازدیدکنندگان هم می‌توانند از قسمت‌های مختلف مسجد دیدن کنند و هم در اطراف رودها از تماشای مناظر خیره‌کننده لذت ببرند. مسجد جامع سال‌ها اصلی‌ترین محل عبادت مسلمانان در کوالالامپور بود و تاریخچه پرافتخاری از حضور واعظان و رهبران معروف دارد.

باغ‌وحش ملی مالزی

باغ‌وحش ملی مالزی را (National Zoo of Malaysia) که در شمال شرقی کوالالامپور واقع شده، انجمن جانورشناسی مالزی اداره می‌کند و تقریبا 500 گونه مختلف را در خود جای داده است. دیدنی‌های فراوانی در این باغ‌وحش قرار گرفته‌اند، ازجمله یک پارک خزندگان، یک پارک پرندگان، یک دریاچه و یک آکواریوم آب شیرین. حتی بخش‌های مختص حشرات و بسیاری دیگر از گونه‌های گیاهی و جانوری بومی هم در این باغ‌وحش وجود دارند. این باغ‌وحش برنامه‌های حفاظتی و فعالیت‌های آموزشی همچون برگزاری تورهای همراه راهنما و نمایشگاه‌های تعاملی برای بچه‌ها و نوجوانان هم دارد. حتی بخشی به اسم دنیای کودکان هم دارد که به حیوانات خانگی می پردازد و نسخه بازسازی‌شده‌ای از مزرعه و یک محل بازی را هم در خود جای داده است. اگر همراه خانواده هستید، بازدید از باغ‌وحش ملی را که از جاهای دیدنی کوالالامپور است ازدست ندهید.

محله چینی‌ها

کوالالامپور علاوه‌بر ملیت‌های مالایی و هندی، جمعیت چینی فراوانی را هم در خود جای داده و به‌خاطر همین، محله چینی‌ها (China Town) به‌عنوان منطقه‌ای با ساکنان اصالتا چینی، توسعه یافته و امروزه از جاهای دیدنی کوالالامپور به‌حساب می‌آید. این محله که در خیابان پتالینگ واقع شده، دارای بازار، غذاخوری‌های چینی و جاذبه‌های فرهنگی چینی، همچون معابد مختلف است. فروشندگان غذاهای چینی که شب‌ها در اینجا بساط‌شان را پهن می‌کنند، بسیار پرطرفدار هستند.

ایستانا نگارا کوالالامپور

قبل از آنکه در سال 2011 کاخ جدیدی بنا شود، ایستانا نگارا (Istana Negara) کاخ پادشاهان مالزی بود، اما بعد از سال 2011 به موزه سلطنتی تبدیل شد. بازدیدکنندگان این کاخ می‌توانند درباره تاریخ سلطنت مالزی نکات جالبی بیاموزند و بعضی از اتاق‌ها را از نزدیک ببینند. نگهبانان سلطنتی با یونیفورم‌های سنتی و همین‌طور جدید هم در ورودیِ کاخ حضور دارند. مراسم تعویض نگهبانی هم هر روز برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند شاهد برخی از سنت‌های سلطنتی و رسمی مالزی باشند. اگر به فرهنگ و تاریخ مالزی و کشورهای شرق آسیا علاقه دارید، بازدید از ایستانا نگارا را ازدست ندهید.

سوریا کی‌ال‌سی‌سی

سوریا کی‌ال‌سی‌سی (Suria KLCC) مجتمع خرید شش طبقه‌ای است که شامل فروشگاه‌ها، یک سینما، یک سوپرمارکت و کلی انتخاب برای غذا خوردن ازجمله فود کورت است. بازدیدکنندگان می‌توانند در بالاترین طبقه این مجتمع در فود کورت راسا (Rasa) کنار پنجره‌ای رو به مناظر خیره‌کننده از کل شهر بنشینند و خوردن غذاهای تازه و خوشمزه‌ای از سرتاسر مالزی را تجربه کنند. در زیرزمین هم می‌توانید دست‌فروشانی را بیابید که انواع سوغاتی‌ها، کارهای هنری و صنایع‌دستی عرضه می‌کنند.

خیابان الور کوالالامپور

خیابان الور (Alor Street) برای غذاخوری‌هایش معروف است و از جاهای دیدنی کوالالامپور محسوب می‌شود. اگر در طول روز سری به این خیابان بزنید، کاملا ناامید می‌شوید، چون فروشندگان خیابانی از غروب آفتاب بساط‌‌‌‌شان را پهن کرده‌اند و ظاهر خیابان را از این‌رو به آن‌رو می‌کنند. در این خیابان فروشندگان معمولا غذاهای پرطرفدار و اصیل می‌فروشند. البته انتظار تجملات خاصی را نداشته باشید، غذاها خوشمزه، اما درعین‌حال ساده هستند و برای خوردن‌شان باید روی میز و صندلی‌های پلاستیکی، گوشه پیاده‌رو بنشینید.

موزه سکه می‌بانک کوالالامپور

موزه سکه می‌بانک (Maybank Numismatic Museum) که متعلق به یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بانک‌های مالزی است، بزرگ‌ترین مجموعه اسکناس و سکه در مالزی محسوب می‌شود و در برج می‌بانک واقع شده است. این موزه دیدنی‌های مختلفی همچون نمونه‌های آنتیکی از سکه و اسکناس و همین‌طور مجسمه فلزی غول‌پیکری از یک درخت پول را در خوی جای داده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در این موزه درباره تاریخچه پول در مالزی و جنوب شرقی آسیا چیزهای زیادی بیاموزند.

مسجد ملی کوالالامپور

مسجد ملی (National Mosque) مالزی ساختمان بسیار بزرگی است که می‌تواند همزمان 15000 نمازگزار را در خود جای دهد. این بنا که از جاهای دیدنی کوالالامپور است، در دهه شصت میلادی براساس اصول معماری اسلامی ساخته شده و سقفی به‌شکل یک ستاره شش‌گوش دارد. در جای‌جای ساختمان مسجد، تأکید زیادی هم بر ساختارهای آبی، همچون چشمه‌ها و حوضچه‌های بازتابی شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در سرتاسر مسجد به گشت‌وگذار بپردازند، اما باید از لباس مناسبی که در اختیارشان قرار می‌گیرد استفاده کنند.

معبد تیان هو کوالالامپور

معبد تیان هو (Thean Hou Temple) به‌خاطر طراحی شش طبقه اصیلی که دارد، در خاطر هر فرد می‌ماند. این معبد جزو نمادهای شهر کوالالامپور محسوب می‌شود. داخل این معبد عناصر مختلفی از کنفسیوس‌گرایی، تائوئیسم و آئین بودایی یافت می‌شود. همچنین ستون‌های سنتی قرمزی هم در این معبد وجود دارد که حس کامیابی را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند. تیان هو که یکی از زینتی‌ترین معابد کوالالامپور است، حکاکی‌های پیچیده و سقف‌های پرنقش‌ونگاری دارد که با رنگ‌های قرمز و طلایی تزئین شده‌اند.

مثلث طلایی کوالالامپور

آخرین مورد از جاهای دیدنی کوالالامپور که در این مقاله درباره‌اش می‌خوانید، مثلث طلایی (Golden Triangle) است؛ محله معروفی در کوالالامپور که زندگی شبانه فعالی دارد و پر از کلوب‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های گوناگون است. این منطقه چندین خیابان را شامل می‌شود، اما مرکز اصلی آن در خیابان جالان پی راملی (Jalan P. Ramlee) واقع شده؛ جایی‌که بازدیدکنندگان می‌توانند حسابی در آن خوش بگذرانند. این منطقه مرکز خرید بزرگ هم برای افراد عاشق خرید دارد.

خوردن ناسی کاندار کوالالامپور

ناسی کاندار (Nasi Kandar) که به زبان محلی به‌معنای برنج مخلوط است، اساس غذاهای مالزیایی محسوب می‌شود. مشتریان ناسی کاندار یک بشقاب برنج می‌گیرند و می‌توانند خورش‌ها و سس‌های متنوع فراوانی را همراه آن انتخاب کنند. ناسی کاندار به‌خاطر مهاجران فراوانی که از جنوب هند به این کشور آمده‌اند، در غذاهای تامیلی ریشه دارد و سس‌ها و خورش‌هایش پر از پودر کاری و فلفل هستند. برخی از انواع رایج ناسی کاندار عبارت‌اند از گوشت یا غذای دریایی کاری به‌همراه سبزیجاتی همچون بامیه و کلم آسیایی. خلاصه هر جایی که ناسی کاندار سرو می‌کند، می‌تواند از جاهای دیدنی کوالالامپور باشد!

غارهای باتو کوالالامپور

غارهای باتو (Batu Caves) خارج از کوالالامپور و در حومه سلانگور قرار گرفته‌اند. بازدیدکنندگان از تماشای این صخره‌های سنگ‌آهکی که پر از غارهای مختلف و معابد کنده‌کاری‌شده در دل غارها هستند شگفت‌زده می‌شوند. این غارها و معابد محل عبادت هندوها هستند و امروزه هم محل عبادی مهمی برای ساکنان تامیلی مالزی محسوب می‌شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند ضمن تماشای غارهای باتو، زندگی گیاهی و جانوری اطراف ازجمله میمون‌های وحشی که ساکن منطقه هستند و همین‌طور خفاش‌های معروف این غارها را از نزدیک ببینند. در این محل فرصت صخره‌نوردی از 160 مسیر مختلف برای علاقه‌مندان فراهم شده و برای کسانی که تجربه کمتری دارند هم مسیرهای ساده‌تری درنظر گرفته شده است.

پارک کی‌ال‌سی‌سی کوالالامپور

می‌گویند هیچ سفری به کوالالامپور کامل نمی‌شود، مگر اینکه سری به پارک کی‌ال‌سی‌سی (KLCC Park) بزنید. این پارک که درست زیر پل بین برج‌های پتروناس قرار گرفته، از جاهای دیدنی کوالالامپور است. این پارک 20 هکتار وسعت دارد و در آن برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند به ورزش، مسیرهای پیاده‌روی و دو درنظر گرفته است. دریاچه بزرگ و فواره‌ای هم دارد که روزی دو بار نمایش‌های ویژه آب در آنجا برگزار می‌شود. سازه‌های آبی دیگری هم در این منطقه تعبیه شده‌اند ، ازجمله مرداب‌ها، چشمه‌ها و آبشارهای چشم‌نواز و همین‌طور باغ کودکان ویژه بازدیدکنندگان کم‌سن‌وسال. مسجدی هم برای اقامه نماز مسلمانان در پارک ساخته شده است.

انتشار: 29 اردیبهشت 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 87

به "جاذبه های گردشگری کوالالامپور در تور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری کوالالامپور در تور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید