امحاء 1.2 تن فرآورده خام دامی فاسد در کرمانشاه

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران و به نقل از اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه، صیاد غلامی اظهار داشت: اکیپ‌های دامپزشکی با اطلاع از انجام کشتار غیرمجاز در منزل شخصی در یکی از مناطق شهر کرمانشاه از این محل بازدید و در همین راستا یک تن و 200 کیلوگرم گوشت کشتار غیرمجاز کشف و ضبط شد.

امحاء 1.2 تن فرآورده خام دامی فاسد در کرمانشاه

وی افزود: افراد متخلف خارج از چرخه مجاز کشتارگاه، دام ها را به صورت غیر بهداشتی در منزل شخصی ذبح و لاشه ها را جهت فروش به مغازه خود انتقال می دادند.

سرپرست شبکه دامپزشکی کرمانشاه همچنین از کشف 150 کیلوگرم گوشت ناسالم خبر داد و افزود:با حکم قضایی واحد عرضه فرآورده‌های گوشتی این فرد متخلف پلمب شد.

غلامی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 30 واحد صنفی عرضه مواد خام دامی و رستوران به دلیل تخلف بهداشتی با حکم مقام قضایی در شهرستان کرمانشاه تعطیل شده است، گفت: هرگونه عرضه گوشت خارج از چرخه کشتار مشمول برخوردهای سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

وی بیان کرد: گوشت هایی که خارج از شبکه بهداشتی و مجاز کشتارگاه عرضه می شود ممکن است بهای پایین تری داشته باشد اما تهدید جدی برای سلامت مردم ‌محسوب می شود و دامپزشکی امکان هیچ گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت ها ندارد.

سرپرست دامپزشکی کرمانشاه گفت: یکی از راه های ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خرید و مصرف گوشت کشتار غیرمجاز است‌ و مردم باید توجه کنند گوشت قرمز حتما دارای مهر دامپزشکی باشد و گوشت مرغ نیز در بسته بندی با تاریخ مصرف مشخص عرضه شود.

وی مقابله با بیماری های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را از وظایف اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت بر بهداشت عمومی که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ گونه مماشاتی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد میکنیم.

غلامی با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند،افزود: شهروندان هم می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 با دامپزشکی در میان بگذارند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 91

به "امحاء 1.2 تن فرآورده خام دامی فاسد در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امحاء 1.2 تن فرآورده خام دامی فاسد در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید