احداث و مقاوم سازی 149 مدرسه در قم

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مدیر کل آموزش وپرورش استان قم گفت: در مدت 5 سال 149 مدرسه در قم احداث و مقاوم سازی شد که بخشی از نیازهای قم را در تلمین فضای آموزشی پوشش داد.

احداث و مقاوم سازی 149 مدرسه در قم

به گزارش خبرنگاران منطقه قم ، حمیدرضا شیخ الاسلام شامگاه دوشنبه در شصت و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم گفت: تراکم دانش آموزی در قم بالاست و بیش از 97 درصد از این جمعیت دانش آموزی در شهر ساکن است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان قم اضافه کرد: 60 درصد مدارس در دست احداث در استان توسط خیرین احداث می گردد که ظرفیت مشارکت های مردمی را نشان می دهد هر چند مسائل اقتصادی بخشی از پروژه ها را با تاخیر روبرو می سازد.

شیخ الاسلام اعلام کرد: در سال 93 استان قم رتبه 31 را در فضای آموزشی به لحاظ تراکم داشت و امروز در قم به رتبه 27 رسیده ایم.

وی اعلام کرد: هم اکنون 87 درصد مدارس ابتدایی استان قم، دو شیفت است و در سال 1404 با توجه به اینکه جمعیت دانش آموزی از 300 هزار نفر نیز می گذرد با کمبود بیشتری روبرو خواهیم بود، ضمن اینکه سال جاری 13 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی اضافه نموده شد.

مدیر کل آموزش وپرورش استان قم یادآور شد: آمار بالای مهاجرت در قم بر افزایش تراکم دانش آموزی و کمبود فضای آموزشی می افزاید و از طرفی با کمبود اعتبار دست و پنجه نرم می کنیم.

وی با بیان اینکه محدودیت های زیادی در نیروی انسانی داریم، گفت: این تراکم بالای دانش آموزی را 600 نیروی اجرایی و 15 هزار معلم اداره می نماید.

شیخ الاسلام اضافه کرد: برطرف مسائل آموزشی نیازمند به همراهی همه دستگاه های اجرایی و استفاده از ظرفیت های استانی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا توضیح داد: خانواده دانش آموزی و فرهنگیان 1000 شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 211

به "احداث و مقاوم سازی 149 مدرسه در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث و مقاوم سازی 149 مدرسه در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید