آماده باش نیروهای امدادی گیلان برای مقابله با سیل احتمالی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران، سیاوش غلامی پیش ازظهر دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به شروع بارش نسبتا شدید باران برای امشب و فردا در برخی از مناطق گیلان و هشدار اداره کل هواشناسی استان درباره آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، اظهارکرد: در همین راستا جمعیت هلال احمر گیلان در حال آماده باش واقع شده است.

آماده باش نیروهای امدادی گیلان برای مقابله با سیل احتمالی

غلامی اضافه نمود: کشیک امدادی جمعیت هلال احمر گیلان برقرار بوده و پایگاه های امداد و نجات استان نیز در صورت بروز حادثه، در منطقه حاضر می شوند.

وی با اشاره به سیل هفته گذشته در استان گیلان، توضیح داد: جمعیت هلال احمر گیلان در سیل گذشته به 12 شهرستان درگیر با این حادثه امدادرسانی کرد که در این مدت شهرهای تالش، املش، لنگرود، لاهیجان، رودسر و صومعه سرا به صورت ویژه از این امدادها بهره مند شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه در این مدت 108 تیم عملیاتی در استان فعال بودند، گفت: مقداری اقلام اولیه زندگی در میان شهروندان آسیب دیده توزیع شد.

وی اضافه نمود: در سیل هفته گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر گیلان با استفاده از 65 دستگاه موتور پمپ 372 مورد تخلیه آب از منازل سیل زدگان را انجام دادند. هنوز در برخی از مناطق استان گیلان امدادگران حضور داشته و به آسیب دیدگان یاری می نمایند.

غلامی با اشاره به شرایط آب و هوای استان در 48 سال آینده از آمادگی کامل نیروهای امدادی خبرداد و گفت: از شهروندان و مسافران عزیز درخواست می گردد با توجه به هشدار هواشناسی از استقرار در کنار رودخانه ها و مسیل جدا خودداری نمایند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 191

به "آماده باش نیروهای امدادی گیلان برای مقابله با سیل احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش نیروهای امدادی گیلان برای مقابله با سیل احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید