آلودگی هوای زابل به 37 برابر حد مجاز رسید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، غلامحسین عابدی در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: در 24 ساعت گذشته حداکثر سرعت وزش باد در زابل به بیش از 115 کیلومتر بر ساعت رسید و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به 5540 میکروگرم بر مترمکعب رساند. وی با بیان اینکه محدوده مجاز ذرات معلق در هر متر مکعب هوا برای افراد سالم کمتر از 150 میکروگرم بر مترمکعب است، اضافه نمود: در شبانه روز گذشته غلظت ذرات غبار در هوای زابل به 37 برابر حد مجاز رسید.

آلودگی هوای زابل به 37 برابر حد مجاز رسید

عابدی ادامه داد: روز گذشته شدت طوفان در زابل به حدی رسید که دید افقی در محل فرودگاه زابل به 500 متر کاهش یافت و در برنامه پروازی فرودگاه نیز اختلال ایجاد کرد.

رئیس اداره هواشناسی زابل در ادامه به وضعیت دیگر شهرهای شمال استان اشاره نمود و گفت: در شبانه روز گذشته پدیده های باد و گردوخاک و طوفان و گردوخاک شهرهای زهک، هیرمند، هامون و نیمروز را فرا گرفت و سبب شد تا دید افقی در زهک به 50 متر کاهش یابد و از کیفیت هوا به شدت کاسته گردد.

وی توضیح داد: روز گذشته به سبب شدت طوفان در شمال استان، یک توده عظیم گرد و غبار شکل گرفت که در نهایت به شهرهای مرکزی و برخی نواحی جنوبی استان نیز نفوذ کرد.

وی ادامه داد: این شرایط سبب شد تا دید افقی در زاهدان به 2000 متر کاهش یابد و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر تا بیش از 600 میکروگرم بر مترمکعب یعنی 4 برابر حد مجاز افزایش یابد.

عابدی توضیح داد: گرد و غبار گسترده دید افقی در شهرهای زاهدان، نصرت آباد، میرجاوه، خاش، سراوان و مهرستان را بین 2 تا 3 هزار متر کاهش داد. همچنین دید در شهرهای ایرانشهر، راسک و نیکشهر نیز به 4 تا 7 کیلومتر کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 247

به "آلودگی هوای زابل به 37 برابر حد مجاز رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوای زابل به 37 برابر حد مجاز رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید