نمره بعضی وزارتخانه ها و سازمان ها برای مناسب سازی اعلام شد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور امتیاز دستگاه های مختلف درخصوص مناسب سازی برای حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را بیان نمود.

نمره بعضی وزارتخانه ها و سازمان ها برای مناسب سازی اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، کاظمی مومن سرایی در جلسه کارگروه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: 20 امتیاز در شاخص های عمومی به بحث مناسب سازی اختصاص پیدا نموده است که سازمان تبلیغات و وزارت نیرو از جمله دستگاه هایی هستند که به ترتیب 18.56 و 18.54 امتیاز را کسب نموده اما هنوز 20 امتیاز را کسب ننموده اند، ولی از دستگاه های خوب هستند.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت در بحث مناسب سازی ساختمان ها امتیاز 15.54 را کسب نموده است اما یکی از موضوعات اساسی که داریم این است که بحث مجوز مجموعه های مطبها، کلینیکها و مجموعه های زیرنظر وزارت خانه، غالبا هیچ کدام بحث پیوست مناسب سازی را رعایت نمی نمایند و این موضوع یکی از مسائل عدیده ای است که اگر بیماری با شرایط خاصی بخواهد از مجموعه های بهداشتی استفاده کند دچار مسائل شدید خواهد بود و ما این موضوع را مکررا پیگیری کردیم.

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور ادامه داد: حتی جلسه ای با مجموعه شورای درسی و برنامه ریزی داشتیم که موضوع مناسب سازی را در سرفصلهای درسی بگنجانند. ابلاغیات انجام شد اما نهایتا نتیجه نهایی گزارش نشد.

مومن سرایی با اشاره به امتیاز وزارت صمت در این زمینه نیز گفت: امتیاز این وزارتخانه 13.54 است. یکی از چالشهای اساسی ما با وزارت صنعت است. ما شاید 4 تا 5 جلسه در مورد خودرو مناسب سازی شده و خدمات پس از فروش داشتیم و حتی در ستاد مناسب سازی کشور در این خصوص چندین مصوبه داشتیم که در کمیته های زیر مجموعه ستاد پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: متاسفانه پاسخگویی قابل قبول از سوی وزارت صنعت داده نمی گردد. یکی از مسائل این است که خودروهای مناسب سازی شده وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2252

به "نمره بعضی وزارتخانه ها و سازمان ها برای مناسب سازی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمره بعضی وزارتخانه ها و سازمان ها برای مناسب سازی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید