خبرنگاران 31 مبتلا و 4 فوتی، تازه ترین گزارش کرونا در چین

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، پکن- خبرنگاران- کمیسیون ملی بهداشت چین روز آدینه در تازه ترین گزارش روزانه خود از فوت 4 نفر و ابتلای 31 نفر جدید در چین در شبانه روز گذشته اطلاع داد.

خبرنگاران 31 مبتلا و 4 فوتی، تازه ترین گزارش کرونا در چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از کمیسیون ملی بهداشت چین، از 31 مورد مبتلای شناسایی شده 29 نفر وارداتی و دو نفر هم در داخل چین گزارش شده است.

گزارش حاکی است در 24 ساعت گذشته 60 نفر ناقل خاموش نیز شناسایی شده اند این آمار از ابتدای ماه آوریل در لیست مبتلایان ثبت می شوند.

بر این اساس، تعداد کل موارد تایید شده در سرزمین اصلی چین به 81 هزار و 620 تن و تعداد جان باختگان هم به سه هزار و 322 تن رسیده است در حالی که آمار افراد ناقل خاموش هم به یک هزار و 27 تن رسیده است.

مقامات بهداشتی چین اعلام نمود در همین مدت، 163 بیمار از بیمارستان مرخص شده اند و تعداد کل موارد بهبود یافته نیز به 76 هزار و 571 تن افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش تعداد کل مبتلایان در هنگ، ماکائو و تایوان به یک هزار و 182 تن رسیده است که از این تعداد 214 تن درمان و 9 تن هم جان باخته اند.

اعطای لقب شهید به جان باختگان

در عین حال استانداری هوبی به 14 نفر از جان باختگان مبارزه با شیوع کرونا از جمله وانگ بین، فنگ شیائو لین، جیانگ شویه چینگ، لیو جی مینگ و لی ون لیانگ لقب لیه شی یا شهید اعطا نموده است.

این افراد شامل پزشکان، پرستاران، افسران پلیس و کارمندان مناطق مسکونی بودند که در جبهه مقابله با شیوع کرونا فعالیت نموده بودند.

لیه شی در زبان چینی معادل شهید است و عالی ترین لقب برای شهروندانی است که برای ملت، جامعه و مردم جان خود را فدا نموده اند.

برگزاری مراسم یادبود شهدای جان باخته

شورای دولتی چین نیز امروز آدینه اعلام نمود فردا /شنبه/ مراسم یادبود شهدای جان باخته در مبارزه با بیماری ویروس کرونا و همچنین هموطنانی که بر اثر این بیماری فوت شده اند در سراسر کشور برگزار می گردد.

در طول این بزرگداشت، پرچم های ملی در سراسر کشور و در تمام سفارتخانه ها و کنسولگری های چین در خارج از کشور به صورت نیمه افراشته خواهد بود و فعالیت های تفریحی عمومی نیز در کشور به حالت تعلیق در خواهد آمد.

قرار است از ساعت 10 صبح روز شنبه مردم چین در سراسر کشور سه دقیقه سکوت نمایند در حالی که سوت قطارها، کشتی ها، اتومبیل ها و زنگ هشدار ضد هوایی نیز به صدا در می آید.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر دنیا، به یک میلیون و 15 هزار نفر رسیده که 53 هزار و 200 تن فوت شده و 212 هزار و 400 نفر بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1186

به "خبرنگاران 31 مبتلا و 4 فوتی، تازه ترین گزارش کرونا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 31 مبتلا و 4 فوتی، تازه ترین گزارش کرونا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید