تاکید رئیس سازمان امور دانشجویان بر برنامه ریزی دانشگاه ها برای ترم تحصیلی جدید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در شصت و ششمین گردهمایی مجازی معاونان دانشجویی دانشگاه ها که به صورت مجازی و با حضور وزیر علوم برگزار گردید، گفت: معاونان دانشجویی برای اسکان حداقلی دانشجویان، نکات بهداشتی و برگزاری دروس عملی برای ترم جدید تحصیلی برنامه ریزی نمایند.

تاکید رئیس سازمان امور دانشجویان بر برنامه ریزی دانشگاه ها برای ترم تحصیلی جدید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اقامت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در شصت و ششمین گردهمایی مجازی معاونان دانشجویی دانشگاه ها که به صورت مجازی و با حضور وزیر علوم برگزار گردید گفت: معاونان دانشجویی برای اسکان حداقلی دانشجویان، نکات بهداشتی و برگزاری دروس عملی برای ترم جدید تحصیلی برنامه ریزی نمایند.

صدیقی در این گردهمایی که با حضور و مشارکت معاون آموزشی وزیر علوم برگزار گردید؛ با اشاره به تجربه دانشگاه ها در ارائه دروس به صورت مجازی در ایام کرونا گفت: در ترم تحصیلی گذشته پتانسیل خوبی در دانشگاه ها برای آموزش مجازی ایجاد شد که برای آموزش عالی کشور یک سرمایه است و حتی پس از کرونا نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در ترم گذشته شاهد بعضی چالش ها در بحث ارزیابی خاتمه ترم بودیم که انتظار می رود با تکیه بر تجربه بدست آمده، در ترم آینده برای این موضوع نیز برنامه ریزی گردد و آمادگی قبلی وجود داشته باشد.

معاون وزیر علوم تاکید نمود: ما در هر شرایطی در مقابل نسل جدید و دانشجویان مسئولیت داریم و باید طوری برنامه ریزی کنیم که مسائلی مانند کرونا مانع تحصیل و پرورش آنان نگردد.

وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی بلندمدت برای شرایط تحصیل ویژه ایام کرونا گفت: نحوه اسکان خوابگاهی و تغذیه مهمترین دغدغه های معاونان دانشجویی دانشگاه ها در ایام کرونا است.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در شرایط کنونی ارائه خدمات تغذیه در حد احتیاج قابل انجام می باشد و در موارد ضرورت تغذیه به صورت بسته بندی ارائه می گردد و استفاده از رستوران های مکمل توصیه می گردد.

صدیقی تاکید نمود: در مجموع کل ظرفیت خوابگاهی امکان استفاده از 50 درصد ظرفیت وجود دارد ولی در دانشگاه ها و خوابگاه بسته به تعداد و بزرگی اتاقها و امکانات مشترک، امکان ارائه خوابگاه متفاوت است.

وی گفت : خدمات خوابگاهی به صورت چرخشی ارائه می گردد و باید بازه مشخصی نیز خوابگاه ها به نو دانشجویان اختصاص یابد تا با محیط دانشگاه ها آشنا شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان به معاونان دانشجویی توصیه کرد بهره برداری مناسب از اعتبارات دانشگاه ها از فرصت به وجود آمده برای توسعه، به سازی و تجهیز رستوران ها استفاده نمایند .

معاون وزیر علوم گفت: ترم تحصیلی پیش رو به صورت تلفیق حضوری و مجازی برگزار می گردد به صورتی که دروس نظری به صورت مجازی و دروس عملی به صورت حضوری ارائه می گردد و این امکان پیش بینی شده است تا دانشجویان دروس عملی را حد المقدور به صورت میهمان در دانشگاه های محل سکونت خود بگذرانند.

وی اضافه کرد: ثبت نام از دانشجویان برای انتخاب دانشگاه برای گذراندن دروس عملی و آزمایشگاهی در سامانه سجاد از امروز 6 مرداد ماه شروع می گردد و از دانشگاه ها انتظار می رود حداکثر مساعدت را با در خواست ها داشته باشند تا شاهد کاهش تردد دانشجویان در شرایط حاضر باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه ها مراکز بهداشت و درمان را تجهیز و تقویت نمایند، با دانشگاه های علوم پزشکی منطقه خود همکاری نزدیک داشته باشند و به وسیله مراکز مشاوره با دانشجویان در معرض آسیب تعامل داشته باشند چرا که تماس دانشگاه با دانشجویان در یاد و خاطره آنها مانده و موجب همدلی بیشتر خواهد شد.

وی در مورد ورزش و تربیت بدنی به عنوان بخشی از فعالیت های تحت مدیریت معاونان دانشجویی گفت: توسعه فضاهای ورزشی با قدرت ادامه یابد و واحدهای عملی تربیت بدنی با پیش بینی های لازم و با تقسیم بندی دانشجویان به چند گروه و نیز استفاده از نرم افزارهای موبایلی برگزار گردد.

صدیقی در مورد دانشجویان غیر ایرانی گفت: در مورد این دانشجویان نیز اولویت بر ارائه دروس به شکل غیر حضوری است و حتی دروس فارسی به دانشجویان غیر فارسی زبان نیز باید به صورت مجازی ارائه گردد.

وی تاکید نمود: در مواردی که حضور فیزیکی دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه ضرورت دارد باید نسبت به بازگشت آنان به کشور براساس ضوابط وزارت بهداشت برنامه ریزی گردد.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خاتمه تاکید نمود: معاونان دانشجویی در فرصت باقی مانده تا شروع سال تحصیلی برای سناریوهای مختلف حضور دانشجویان در محیط دانشگاه ، پذیرش دانشجویان ، امتحانات؛ دروس عملی و مواردی از این قبیل برنامه ریزی نمایند و حداکثر آمادگی را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1403

به "تاکید رئیس سازمان امور دانشجویان بر برنامه ریزی دانشگاه ها برای ترم تحصیلی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رئیس سازمان امور دانشجویان بر برنامه ریزی دانشگاه ها برای ترم تحصیلی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید