بچه ها و نوجوانان از کرونا اضطراب ندارند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، یک روانشناس بالینی گفت: در تماس هایی که خانواده ها برای بچه ها خود با مراکز مشاوره در خراسان رضوی داشته اند، موردی جهت اضطراب ناشی از کرونا مشاهده نشده است.

بچه ها و نوجوانان از کرونا اضطراب ندارند

به گزارش خبرنگار از ، همانطور که میدانیم اضطراب نوعی حس عظیم نمایی و اغراق در خطر را به همراه دارد، ممکن است همین حس باعث اضطراب در بچه ها گردد. نقش خانواده ها و طرز تبادل نظر با بچه ها در سنین مختلف میتواند تاثیر بسزایی در کاهش یا افزایش اضطراب در بچه ها و نوجوانان داشته باشد.

به همین منظور سراغ روانشناس کودک و نوجوان رفته ایم تا دلایل اضطراب در دوران کرونا و راه حل های مقابله با آن را جویا شویم.

سید محسن اصغری نکاح روانشناس بچه ها گفت: مسائل بچه ها و نوجوانان به صورت طبیعی به محیط خانواده و نحوه گفتمان بین آن ها بستگی دارد.

او اضافه کرد: در اوایل شیوع این ویروس، مشاوره های تلفنی برای خانواده ها میسر بود و نکته جالب و قابل توجه این است که در محتوا و هدف از تماس این خانواده ها با مراکز مشاوره اضطراب ناشی از کرونا مشاهده نشده است.

این روانشناس ادامه داد: بیشترین آمار گزارش ها مربوط به مسائل زناشویی و هم چنین اضطراب منتج از وسواس یا تجارب بیماری ها و یا فقدان خویشاوندان درجه یک بر اثر این بیماری بوده است.

اصغری نکاح در خصوص اینکه با فرض بر این مسئله و پیش فرض که کودک و نوجوان دچار اضطراب ناشی از بیماری کرونا شده است، بیان نمود: در این شرایط والدین باید خود را کنترل و منطقی برخورد نمایند. در واقع می توان گفت،کرونا نوعی کلاس درس است.

او توضیح داد: در سنین پنج تا شش سالگی و بچه ها پیش دبستانی باید والدین گوش شنوا برای فرزندان خود باشند تا آن ها از این راه تخلیه روانی شوند.

این روانشناس تاکید نمود: آموزش این دسته از بچه ها باید ملموس باشد که یکی از راه های مقابله با این اضطراب بیماری کتاب خواندن و نشان دادن کلیپ های آموزشی مقابله با این بیماری است.

اصغری نکاح اظهار کرد: در رده سنی نوجوانان هم، والدین وظیفه دارند او را به تفکر وادار نمایند و مشورت بگیرند.

او اضافه کرد: خانواده ها ضروری است برای رفع شدن مسائل روحی و روانی فرزندان خود که آینده سازان این مرز و بوم هستند به مراکز درمانی و متخصصین حوزه روانشناسی مراجعه نمایند.

/ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2024

به "بچه ها و نوجوانان از کرونا اضطراب ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها و نوجوانان از کرونا اضطراب ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید