برنامه مجلس فرانسه برای ممنوعیت تبلیغات جمعه سیاه

نمایندگان مجلس فرانسه طرحی را با هدف ممنوعیت تبلیغات حراج های جمعه سیاه در کمیسیون توسعه پایدار این مجلس به تصویب رساندند.

برنامه مجلس فرانسه برای ممنوعیت تبلیغات جمعه سیاه

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، این طرح اصلاحی بر اساس قانون ضد زباله فرانسه، مصرف گرایی بیش از اندازه در این حراج ها را عامل فاجعه محیط زیستی می داند.

جمعه سیاه یا بلک فرایدی رسمی سالانه در آستانه کریسمس است که از ایالات متحده به کشورهای دیگر وارد شد. کنندگان مجلس فرانسه در طرح خود این روز را تبلیغات برای مصرف گرایی بیش از حد خوانده اند.

جمعه سیاه در ایالات متحده در روز بعد از تعطیلات عید شکرگزاری برگزار می شود و در این روز فروشگاه ها اجناس و محصولات خود را با تخفیف های ویژه ارائه می کنند. به طور معمول در این روز حراج بزرگ، مردم به مغازه ها هجوم می برند و حتی برای خرید یک محصول با یکدیگر زد و خورد می کنند.

این در حالی است که در فرانسه هر ساله دو حراج شش هفته ای در فصل تابستان و زمستان وجود دارد. کنندگان مجلس این کشور می گویند که تبلیغات عمومی برای جمعه سیاه باعث می شود که مصرف کنندگان تصور کنند که اجناس را با قیمتی بسیار پائین تر از قیمت های تصویب شده حراج خریداری می کنند، در حالی که این موضوع واقعیت ندارد.

یک شرکت فروش کفش در فرانسه در ماه جاری اعلام کرد که حداقل 600 فروشگاه و مارک کفش فرانسوی در کارزاری با شعار جمعه ها را دوباره سبز کنید حراج جمعه سیاه را تحریم کرده اند.

کمیسیون توسعه پایدار مجلس فرانسه روز دوشنبه این طرح را تصویب کرد و قرار است به زودی در صحن عموم مجلس به رای گذاشته شود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 24 دی 1398 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 905

به "برنامه مجلس فرانسه برای ممنوعیت تبلیغات جمعه سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه مجلس فرانسه برای ممنوعیت تبلیغات جمعه سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید